כל מה שרציתם לשאול... את טכנאי המחשבים שלכם



דפדפן לא תקין, בזמן העבודה זורק אותך החוצה או לא מעלה את כל האתרים:
בדפדפן לכו לכלים -> אפשרויות אינטרנט -> מתקדם -> שחזר הגדרות מתקדמות לאחר מכן תבדוק שה-V מורד מהאופציה "אפשר הרחבות דפדפן של צד שלישי" (נמצא באותו עמוד בפירוט ההגדרות באופציית גלישה).
אחרי איפוס ההגדרות תחזרו ללשונית כללי לחצו על מחיקה רצוי ללחוץ על מחק הכול אבל אפשר גם למחוק רק את הקבצים הזמניים וקבצי COOKIES .
לאחר המחיקה תחזור ללשונית כללי בהיסטוריית גלישה בחרו באופציה הגדרות -> אובייקטים ושם מחקו את כל האובייקטים שנמצאים בסטאטוס פגום או לא ידוע .
במרבית המקרים פעולות אלו סידרו את בעיות הדפדפן במידה והבעיה עדיין חוזרת יש צורך בסריקת אנטי וירוס ייתכן ויש וירוס על המחשב . אם כל הפעולות לא עזרו, יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים.
יש לוודא כי אין דיסקים, דיסקטים או אמצעי אחסון חיצוניים (חיבור USB) מחוברים למחשב .
במידה וכן יש להוציא אותם מהמחשב, לאחר מכן תפעילו את המחשב מחדש .
אם מערכת ההפעלה עדיין לא עולה במקרה זה יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים.
דבר ראשון יש לבדוק את כמות הזיכרון אותה המחשב צורך ע"י הקלקה ימנית בעכבר על שורת ה"התחל" בתחתית המסך, לאחר מכן נקליק על מנהל המשימות שם נעבור ללשונית ביצועים המראה את ניצול המערכת מבחינת מעבד וזיכרון. יש לבדוק שכמות הזיכרון שהמחשב צורך תואמת לכמות הזיכרון שמותקן במחשב, זאת נראה בהקלקה ימנית על "המחשב שלי" מאפיינים. אם כמות הזיכרון אינה מספיקה זהו מקור הבעיה ויש לשדרג את המחשב, במקרה זה יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים.
דבר שני שעשוי לעזור, ניקוי המחשב והסרת תוכנות כבדות מהמחשב, לרוב פותרות בעיות איטיות במחשב .
לניקוי המחשב לכו למחשב שלי -> קליק ימני על כונן C -> מאפיינים -> ניקוי דיסק/ CLEAN DISK
להסרת התוכנות לכו ל-התחל -> לוח הבקרה -> הוספה/הסרה של תוכנות ומשם הסירו את תוכנות שאינכם משתמשים כבר .
בנוסף רצוי להריץ בדיקת אנטי וירוס לעיתים האיטיות נגרמת על ידי וירוסים.
אם כל הפעולות לא שיפרו את מצב המחשב, במקרה זה יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים.
נתקו את המחשב מהחשמל, בדקו ששקע החשמל תקין ע"י הכנסת מוצר חשמלי אחר .
במידה והשקע אכן תקין, בזמן שהמחשב מנותק מהחשמל לחצו מספר פעמים על כפתור ההדלקה (לחיצות קצרות) על מנת לרוקן את החשמל הסטטי שנשאר במחשב, ולאחר מכן חברו את המחשב בחזרה לחשמל ונסו להדליק.
במידה והמחשב עדיין לא נדלק לאחר פעולה זאת סביר להניח שספק הכוח תקול ויש להחליפו, במקרה זה יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים.
OUTLOOK לא שולח מיילים, מקפיץ הודעות שגיאה, לא רושם כמו שצריך:
לפני נקיטה בצד דרסטי כמו הסרת התוכנה והתקנה מחדש יש לוודא כי אין יותר מידי תהליכים פתוחים .
לרוב לאחר הפעלה מחדש של המחשב התקלה מסתדרת אבל במידה ולא יש ללכת אל מנהל המשימות לבחור בלשונית תהליכים ולראות כמו תהליכי OUTLOOK פתוחים במידה וזה יותר מאחד יש לסגור את כל התהליכים ולאחר שהם נעלמים יש לפתוח מחדש את הOUTLOOK. יש אפשרות לקבלת תמיכה מחברת האינטרנט או הזמנת טכנאי מחשבים.
יש לבדוק כי הכבל מחובר כמו שצריך למחשב ולמסך במידה והוא כן תזיזו את הכבל ותיראו אם חלים שינויים בתצוגת המסך. אם יש שינוי יש צורך בכבל מסך חדש . אפשרות נוספת היא לאפסלכייל את המסך מחדש (בד"כ בכפתורי המסך עצמו). אם הבעיה אינה נפתרה יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים.
לפני שמצלצלים לספק האינטרנט שלנו ישנם מספר בדיקות שניתן לעשות לבד .
ראשית צריך לבדוק את כבל הרשת, תנתקו אותו מהמחשב ותחברו אותו מחדש כנ"ל לגבי השקע במודם או בקיר ותיראו אם האורות של הכרטיס רשת נדלקות.
לחיצה על כפתור התחל -> הגדרות -> חיבורי רשת (אפשר גם לגשת לשם על ידי הגשת קליק ימני מאפיינים על מקומי הרשת שלי) שם שימו לב ש-LOCAL AREA CONNECTION לא נמצא במצב DISABLE או UNPLUGGED .
במידה וזה במצב DISABLE (לא זמין) לחצו קליק ימני על LOCAL AREA ובחרו באופציה ENABLE (אפשר) .
במידה וזה במצב UNPLUGGED הבעיה היא או בכבל הרשת או בנקודות חיבור בין המחשב לספק אינטרנט ויש צורך לצלצל לספק בשביל שיבדוק את מצב הנקודה .
בדיקה נוספת היא בדיקה של הכרטיס רשת .
קליק ימני על המחשב שלי -> ניהול -> בחלון שנפתח לכם חפשו בעמודה הימנית את מנהל ההתקנים לאחר מכן בצד שמאל תראו חלון עם מלא האייקונים לחצו על הפלוס של מתאמי הרשת שמו לב שאין איקס אדום על כרטיס הרשת שלכם במידה ויש לחצו פעמיים על הכרטיס רשת ובחלון שנפתח לכם בחרו ב"הפוך התקן זה לפעיל" .
אם לאחר פעולות אלו עדיין אין אינטרנט יש צורך לפנות לספק האינטרנט אם לאחר בדיקה של ספק האינטרנט החיבור שלכם תקין והבעיה היא מקומית על המחשב יש צורך בהגעת טכנאי מחשבים .